26.06.2012

SMAKEBIT


I forbindelse med Ålendåggån i helga var det reåpning det nye Ålentorget. Fjellby har hatt ansvaret for den fastmonterte innredninga på Kaffekråa - kafeen i Torget. Vi har stått for planlegging og gjennomføring av salgsdisk, buffetdisk og sofakrok, samt mange små detaljer som hyller, tavler, opphengsløsninger osv. Alt dette må jeg innom å dokumentere etter ferien, men i helga knipset jeg litt rundt omkring i hui og hast. Her får dere altså en liten smakebit!

Min favoritt er skapdørene av gråslitt værbitt plank med skinnhåndtak. Håndtakene er festet med røffe bolter - en viktig detalj i mine øyne. En annen favoritt fra vårt arbeid er et gigantisk speil. Er også veldig fornøyd med at vi gikk for stubbebord i sofakroken og hersjestaur med "norgesglasslamper" over salgsdisken. Bilder kommer! Ellers synes jeg den grafiske profilen fra dyktige Form til Fjells virkelig løfter den nye Kaffekråa med ny logo, gamle postkort og lekker emballasje!

PS: Om du er på tur mellom Trondheim og Røros anbefaler jeg å ta turen innom Kaffekråa - i det minste for å skaffe deg en pakke jeger-te og noen dekorative postkort med gamle motiv. Det skal jeg.


//A Fjellby project: Doing the interior for the reopening of Kaffekråa - a coffeeshop/diner in my home village Ålen.

8 kommentarer:

Elina sa...

Å så fint!!!

Nordic leaves sa...

For en jobb dere har gjort!
Dette var fantastisk bra!
Gjett hvem som skal innom Kaffekråa om bare noen få uker;)

Vigdis sa...

Synes dåkk har gjort en kjempebra jobb, d va virkelig fint der! (og god mat!)

Anonym sa...

Så kult!

Karianne sa...

Veldig stilig! Likte detaljene med skapdørene. Har selv ett lite lager av gamle plank etter bestefaren min, og de har vi laget sofabord og hyller av. Kan jeg spørre hvordan dere har behandlet plankene? Vi pusset og oljet med hvitpigmentert gulvmaling, det ga fint resultat:)
Gleder meg til å se flere detaljer!

Kjærester på tur sa...

SÅ utrolig fint det er der! Liker stilen. Du har virkelig fått det til. Hvor får man tak i sånne fine kasser du har lemonaden i?

f j e l l b y ▲ sa...

Sv:Takk!!!

Kassene de har brukt er fra butikken Lille Rødhette i samme torg om jeg ikke tar helt feil ;) (lillerodhette.no)

Anonym sa...

Hejsan.
Jag och min vän lisa har tänkt starta en restaurant i Uppsala och är behov av hjälp med att ta fram en skiss hur det kan se ut.
Lokalen är bara på 40 kvm och det skall vara ett riktig kök och några sittplatser inomhus resten ute. kommer servera små rätter.
Är detta något du kan hjälpa oss med? isf vad skulle det kosta? Bra för oss att veta.
Mvh Amelia och Lisa