08.05.2012

FORTRØFFELIG




I går, på en helt vanlig mandag, investerte jeg i trøffelolje (50 ml = 50 kr = stram literspris). Fisefint, ja, men tro meg;  parmesan truffle fries a la Delicatessen var fortrøffelig mandagskost. Også for oss bønder i by'n. Nå må jeg leve på grønt resten av uka. Virkelig verdt det.


Slik gjør du:
1. Friter pommes strips som vanlig i frityrgryte.
2. Bland friterte pommes strips, finrevet parmesan, litt finhakket pesille, havsalt og noen dråper trøffelolje i en plastbolle. (Aner ikke mengder, tok alt på slump).
3. Sett på lokk og rist godt.
4. Server i blomsterpotter fra IKEA med matpapir oppi.


Dagens mattips fra Fjellby!


//Yesterday, on an ordinary monday, I made some parmesan truffle fries with parsley. I had these in SoHo some weeks a go (at Delicatessen). Amazing!

7 kommentarer:

Silje sa...

Nam!

Anonym sa...

Hærlig!!! Kom gjerne med tips til annet tilbehør du bruker i burgeren også:)

JORID ♥ NOE PÅ HJERTET sa...

Åh, din slemming! Fikk jo ikke noe lyst på dette nå!! ;) Delicatessen er bare så lekkertsmekkert, og savner de friesene.

KLEM

Ann-Christine sa...

Nøj, hvor ser det fantastisk lækkert ud. Jeg får virkelig lyst til både fritter og burger nu, måske skal det være aftensmaden :)
Skøn blog du har, jeg kom lige her forbi ved et tilfælde, men du er straks føjet til mine foretrukne!

Kærlig hilsen
Ann-Christine

Liselotte sa...

Du er så god på slike ordspill, i tillegg til mye annet;)

Turtledesign sa...

Mmm... Vi kjøpte ferske trøfler i Budapest for to år siden, det er så godt! Lagde blant annet risotto med hvit trøffel. Blir sulten nå.

Kjærester på tur sa...

Dette må prøves! Høres helt nydelig ut!