19.02.2012

tråd + spiker


For et par år siden skulle alle (inkl. undertegnede) ha enkeltbokstaver på alle hyller og vegger. Helst skulle de bety noe - være forbokstaver, eller kanskje en B for bokhylle? K for kos gikk også til nøds, om forbokstavene var utsolgt. Jeg er vel ikke alene om å ha hatt (mer eller mindre betydningsfulle) bokstaver stående på bokhylla? Jeg må innrømme at jeg ble fort lei betongvariantene.

Jeg setter fortsatt pris på typografi i hjemmet, men nå går det mer i skrift på plakater, bokcover, kart, kopper osv. "Dette er noe som varer lenger" tenker jeg. Man vet aldri, men på sett og vis tror jeg bokstaver, tall og ord alltid vil være en del av interiørbildet - i en eller annen form. Det er sånt som folk flest liker. Et eksempel er bokstavkoppene med en font designet av Arne Jacobsen. De er kjempepopulære om dagen. Det er også neonlysene bokstaver, som jeg har skrevet mye om i det siste. Vi får liksom ikke nok av nok av skrift, men som med alt annet forandres bokstavenes form&fasong med nye tendenser.

Da jeg så disse bokstavene av tråd snurret rundt spiker måtte jeg bare dele dem med dere. En ny måte å dekorere med bokstaver på, samt en morsom DIY - vinn vinn. Også så lett å kvitte seg med dem om man blir lei - det er jo bare spiker og tråd! For det hender at man blir lei, selv om det kanskje ikke føles slik i gjerningsøyeblikket.


Hilsen Lise med litt for mange betongbokstaver i en kasse i boden.


//A new way of decorating with letters/words - always welcome! I've been crazy about letters for a long time now, but I always need some change. These wire letters from 100layer cake were very inspirational. DIY?

4 kommentarer:

Trådsnella sa...

Ja denne varianten ELSKER jeg også! Har tenkt mange ganger på hvor jeg kan lage slike, men det kommer nok ;)

God fastelavenssøndag!

Har en drøm... sa...

Stilig variant det der:)
Men må nesten lages på en plate da, kan ikke lage så mye spikerhull i veggen:)

Her er og betongbokstavene i skapet, er skikkelig lei:)

Karlotte sa...

Hei Lise! Det var en fin og litt anderledes variant:-) Nå ble jeg inspirert. Driver å rennoverer og bygger master bedroom om dagen og trenger et knæsjt blikkfang på veggen. Kanskje dette kunne være noe å prøve ut?! Ps: Vakker hvit porselen du viser over her! Ha en fin uke, klem fra Karlotte

Marlene sa...

Haha, dette kjente jeg meg veldig igjen i!
Jeg har også et par bokstaver her og der, men fant aldri de jeg kunne tenke meg så de betyr ikke så mye som de egentlig skulle. Og det ene ordet som liksom skulle bli så kult ble jeg aldri enig med meg selv om hva skulle være...
Hehe, men dette tipset var supert!!!
Ha en finfin dag!