20.01.2012

hjelp!


Hva slags oppskrift egner seg når man bruker stempelet HOME MADE? Noen som har erfaringer? Jeg er ny stempelbruker, og trenger hjelp. Har prøvd én oppskrift fra en bok, men kjeksene ble panneflate og all skriften ble visket ut. De ble også brent og kastet. En real kjekskatastrofe der alstå.

Update: skal de stemples ETTER steking? Iiiik. Blond!

//Need a good recipe to use with my new cookie stamp. Tried one recipe (from a cookie book) last week, but it was a total disaster. Can you help me?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg har ikke prøvd stempelet mitt, men neste gang jeg slenger sammen en kjeksdeig skal jeg prøve om det fungerer og gi deg en tilbakemelding! :)

Takk for en herlig blogg!

kine.andersen@gmail.com

Camilla- Casual living sa...

Har ikke prøvd meg på dette (enda), men det første som slår meg er at man kanskje burde stemple dem ETTER stking, mens de fremdeles er myke.. de kjeksene jeg baker, er hvertfall myke når jeg tar dem ut, og da kan man jo trykke på dem da;)

Lykke til...

Trådsnella sa...

Jeg tror også at kjeksene skal stemples etter steking. ;)

f j e l l b y sa...

Hahaha, nå fikk jeg DEN aha-opplevelsen. Føler meg passe BLOND nå;) selvsagt kan de stemples ETTER :):)

Anonym sa...

Hvor er stemplet fra

Cecilies Lykke sa...

Ah, så nydelige de var på bildet! (Om ikke annet, fnis:-) Er det mulig å få vte hvor stempelet er fra fine du? Klem fra Cecilie

Trådsnella sa...

Kom på at det er fint å stemple på f.eks marsipan også å legge fine rundinger oppå cupcakes eller hjemmebakte kaker (kult når du skal bake til andre) :)

Anonym sa...

Hehehe... Jeg tenkte heller ikke på at det kanskje skal semples etterpå!

Bare for å gi deg litt støtte! :)

christin sa...

hei hopp! jeg fikk stempelet til jul, og har prøvd å stemple både før og etter steking. det synes definitiv best når jeg stemplet etterpå, men kjeksen fikk en litt rart konsistens av å bli klemt på i det jeg tok den ut av ovnen. googling viser at amerikanerne stempler før, så jeg tenker at vi rett og slett har feil deig. (jeg husker at det stod en oppskrift på stempelets merkelapp, men den har jeg kastet. kanskje du har spart på den?) to triks for at merket skal synes om man stempler før man steker er: 1. fast deig med mye mel 2. kald deig. jeg lager en rull som jeg pakker i plastfolie og legger i kjøleskapet til den er hard. da er det lett som en plett å skjære runde skiver og legge rett på brettet. dette ble langt.. jaja :)