07.01.2012

fine franske funn


Mugtail krus fra Fleux. Atypik salatbestikk fra Fleux. Areaware sparegris fra Lafayette Maison. Please magazine. Mon fashion book, bokhandel på Rue Rivoli. Notatbok fra Merci. Phaidon reisebok fra Fleux. Diptyque duftlys (fra orginalbutikken). Cookie stampers og trebestikk fra Merci. Hvit sjokolade fra Monoprix (supermarked).

 

Bare jeg kan bli så gira av småsmå ting som salatbestikk formet som fastnøkler, sjokolade fra et helt vanlig supermarked, sparegris formet som en ekte griseunge, grafiske magasincover og små bokutsalg på gaten. Trodde jeg. Det var helt til vi tilfeldigvis ramlet innom et kjøpesenter (BHV) med en egen etasje med bare verktøy og byggsaker. Fjellbymannen i godteributikken! Godbiter fra Boch, Milwaukee, Hilti, Black&Decker, Skil, Dewalt, Hitachi, Makita og Leica på rekke og rad. Visstnok. Favoritten var en miniatyr bordfres.

Konklusjon: Små gleder er også gleder, selv om de er andres.


//Just some nice stuff I found in Paris.

9 kommentarer:

Marte sa...

Liker alt !!! Så flotte ting. grisen va jo bare sød :-) har en liten spareugle jeg....men kunne tenke meg en sparegris ja. gleder meg til å lese mer :-)
Ha en fin fin helg.

Ida S sa...

Hei! Den esken som ser ut som en bok er så fin!:) Vet du om jeg kan få kjøpt en sånn på nettet et sted?

f j e l l b y sa...

Hei ida! Den er fra house doctor. Ta kontakt med lille rødhette på facebook-siden deres så sender de sikkert til deg:) ellers vet jeg ingen nettbutikker som har dem atm, men finnes sikkert på steder jeg ikke har sett;)

Mari sa...

Så masse fint du hadde med hjem - alltid moro med sånne små små ting :D

god helg!
klem Mari

Kristin sa...

Så stilig! Elevene mine skal ha prosjekt salatbestikk senere i år. Da skal jeg huske på dine blant inspirasjonen de skal få:)
Ha en flott lørdagskveld!
Klem fra Kristin

Ida Kristine sa...

http://www.nordhjem.dk/pl/BOLIG_BOLIGEN_SKRIVEBORDET_1561.aspx

Nordhjem har mye fra House Doctor.
Bl.a. de bok-boksene :)

Anonym sa...

Jeg er bare litt nysgjerrig på om disse tingene er mye billigere i Frankrike enn i Norge?
Jeg husker ikke de norske prisene jeg har sett på noen av disse tingene akkurat nå, men er det såpass stor prisforskjell på interiørting at man kan bruke det som et argument for å spare inn en svipp-tur? :) Lever i håpet... :)

f j e l l b y sa...

Hahaha, det tørr jeg ikke svare på.

Her i Trondheim har vi verken areaware-gris eller atypyk-salatbestikk. Så vanskelig å ha noe å sammenlikne med. Jeg liker bare å se noe NYTT, om det så bare er en ny butikk. Mye morsommere å ha en ting fra Paris - synes nå jeg da;)

f.eks mugtail- krus kosta 16 euro = 128 kr. Og det er jo 30 kr billigere enn på feks hviit.no. Grisen koster over 230 euro i danmark på designdelicatessen, mens 120 i Paris. Vet ikke hva de koster i Oslo på Illums??

Ellers var vel prisene ikke SÅ mye lavere at det "lønner seg". Var heller ikke derfor vi var der da:p Sånn sett anbefaler jeg USA (new york). DER var det MYE å spare (ofte 50%) - noe på grunn av lav dollarkurs også i sommer.

Ellers ser det jo mindre ut når man handler med euro. 20 her, 15 der. Hehe. Et dårlig argument, men likefullt et argument, :)


Håper du fikk noen svar.

Ps: dra dra dra! Magisk by!

Marie sa...

Rett og slett herlige bilder! Og mye fint du har kjøpt :)

Klem Marie