30.12.2011

Fleux

Fikk meg endelig "scratch map". Etterlengtet.
Fiiiiint nesehorn. Vil ha.
Harepus i heltre. Favoritt. Fjellbymannen lovet å fikse makan.
Kreative krus.
Liker alt hvitt porselen jeg. Også med soppfasong. (På en annen nisjebutikk lenger øst fant vi et menneskehjerte i hvitt porselen, gjett om pulsen steg. #Groteske interiørønsker)


Et lite bilderas fra interiørbutikken jeg nevnte i går: Fantastiske Fleux. Kom over den på nett før vi dro (på søken etter areaware-forhandlere i Paris). Virket som de hadde mye fint på nettbutikken, så måtte besøke dem her i Paris. Fleux skuffet på ingen måte. Attpåtil fantes det to stykk - noen meter fra hverandre. Jeg har vært i interiørhimmelen! Godbiter i kofferten fra Fleux: Scratch off world map, Mugtail, Atypyk salatbestikk med fastnøkkelfasong, Phaidon-reisebok og trekniver mm. Må dit med en tykkere lommebok neste gang. Jeg sparer gjerne til en Fleux-utflukt når som helst.

Ellers koser Fjellby seg som bare det i storbyen. Vi har tittet på Mona Lisa (eller hun har glodd på oss), Notre Dame og områder langs elva. I morgen blir det Eiffeltårnet, Champs Elysées og nyttårsmiddag ved Sacre Coer.

PS: I dag besøkte vi sagnomsuste Merci - også fantastisk. Bilder kommer.



//Love the design store FLEUX in Paris. Merci was great too, I'll blog about my visit there later. Take care!

6 kommentarer:

TreToEn sa...

Ja, dette så ut som interiørhimmelen :)
Kos dere i Paris, det må være en fantastisk by å feire nyttår i :)

LiseLotte sa...

Her så det tettere ut mellom godbitene, enn i marsipanskålen min;))Kos dere max;)And a happy new year!!!!

anna k. sa...

Passar på att säga hej och önska Gott Nytt År!

Lene sa...

åh, skikkelige godte-butikk du har vært i! Tror lommeboken hadde blitt tom ganske fort der ja. Hehe.

Godt nyttår! :)

Klem Lene

Mari sa...

For en butikk!!!! Ser at dette er en butikk etter min smak også - her kunne jeg gått lenge og brukt masse penger :p spent på hva du fikk med hjem fra Paris turen :) Kos deg videre! Ser jeg vil til paris igjen!

klem Mari

Turtledesign sa...

Det kartet er akkurat det samme som jeg fikk kjøpt på Enklere Liv. Bare et tips til de som ikke skal til Paris... http://iamturtledesign.blogspot.com/2011/12/gavetips.html

Men butikken du var i så mye stiligere ut enn Enklere Liv.