22.11.2011

BAFFETTO


Pizzeria da Baffetto: Genuint, tradisjonelt og veldig ufjongt sted som gjorde den siste kvelden i Roma til en uforglemmelig opplevelse. Den supertynne vedovnspizzaen ble laget i en voldsom fart mens vi satt en halvmeter unna og bare måpte. Vi snakker olivenolje fra metallkanne og kartongvis med egg knust i en italiensk neve på stedet - og selvsagt deigslenging på høyt nivå. Pizzashow!


Takk til FINE TING OG SJOKOLADE for tips, og takk til damene som ble med meg til Piazza Navona etter en uke med overtalelse.


Anbefales videre! Virkelig.


//Love this pizzeria in Rome - great atmosphere!

2 kommentarer:

Trådsnella sa...

Fantastisk! Elsker roma;)
Så på bildene dine lenger ned, å tenkte på da vi selv slang gatelangs der, la spess godt merke til alle bilene som er parkert inn i hverandre da vi var i roma. Hadde aldri brukt mye penger på bil om jeg hadde bodd i roma, hehe ;)

christin sa...

så fantastisk at du også likte deg der! blir litt misunnelig når jeg ser bildene dine :) trøster meg med at jeg skal tilbake til baffetto til våren. fin adventssøndag til deg!