23.10.2011

N.E.E.D


Jeg synes i grunn veggdekor er vanskelig. Man skal liksom ikke henge opp for mye, men bare nakne vegger kan bli kaldt og kjedelig i lengden. Så er spørsmålet om man skal ha ett eneste blikkfang, eller samle flere element i en collage. Dessuten er det ikke bare bilder man kan ha på veggene. Også bokstaver, kalendere, klokker, tekster, wallstickers og plakater kan brukes. Det hele blir til en jungel jeg synes det er vanskelig å orientere meg i.

Denne plakaten derimot - et minimalistisk kart over Manhattan - er midt i blinken: Den er nøytral i form og farge og personlig siden vi har vært på mange av stedene. Plakaten kan henge alene, i en collage, eller bare støttes mot en vegg. Jeg bare skaffe meg en slik.


Ser at den finnes hos svenske Olsson & Gerthel, men skulle ønske jeg kunne bestille den fra en norsk side. Blir superglad for tips!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Akkurat veggdekor sitter jeg og funderer på nå. Til nå har veggene vært (nesten) helt bare og hvite, men nå jakter jeg på det rette og henge opp. Nesten alt jeg stopper opp ved viser seg og være trær/natur, men tenker det kan være fint med noe litt 'urbant' også.

Har forresten fulgt bloggen din lenge, den er så stiiilig :)

Lillekatt sa...

Å, kjenner meg så godt igjen! JEg finner aldri noe jeg er fornøyd nok med til å henge det på veggen! Skal følge med her og se om det kommer noen tips - og ikke minst: hva det blir du henger opp :-)

Imperfectin is beauty sa...

Kjenner meg veldig igjen i problemstillingen. Selv har jeg en ting for wallstickers men det er mye å velge i bare innenfor den sjangeren også. :)

Anonym sa...

Kjempe stilig.
Jeg var 3 dager alene i New York. Bare gikk og gikk. Besøkte alle turistplassene. Så en sånn plakat hadde vært kjempe stilig. Ellers så er jeg fan av Therese Sennerholdt. Spesielt den je'taime beaucoup. Rålekker! =)

Bree loves sa...

Notonthehighstreet.com kan varmt anbefales til unike og fine print :) Jeg har kjøpt "carpe diem" fra Keep calm gallery, det er kjempefint (det er faktisk mye finere i kvaliteten enn jeg hadde sett for meg:)

Takk for fin inspo btw, jeg liker bloggen din veldig godt :)

Anonym sa...

Det er mye fint på Epla. Et tips er:
epla.no/shops/apparentlyart/

Veldig bra blogg forresten:)

Anonym sa...

Artilleriet.se har denne plakaten. Siklet på den da vi var i butikken i Göteborg.