17.08.2011

NEW YORK SHOPPING


Min kjære Canon er fortsatt flomfast i Ålen, så det blir reprise i dag. Ikke så overraskende handler det fortsatt om New York her inne. Will it ever stop? I dag tenkte jeg å starte dagen med noen confessions of a shopaholic. For man kan nesten ikke besøke NYC uten å stikke hodet innom en butikk eller to. Kan man vel?

Tenkte å komme med noen tips til butikker som er verdt å besøke i New York -  enten fordi de er legandariske eller fordi de har mye jeg liker rett og slett. Eksempel på det første er Bloomingdales, Macy's, Saks, Barneys, Tiffanys osv. Alle disse er veldig kjente og veldig high class. For oss ble det naturligvis mest titting her, bortsett fra en Marc by Marc Jacobs fra veskeavdelingen på Bloomies (som ligger i posen på bildet over). Likevel gøy å ha knyttet egne erfaringer til butikknavn som er såpass høyfrekvente i filmer og serier.

Av shops hvor jeg fant mye fint til en bra pris (sett med norske øyne) vil jeg spesielt nevne Nike Town, Urban Outfitters (SoHo, 5th), Apple Store (5th), Sephora (5th) også selvsagt slagere som Topshop, Forever 21, American Eagle Outfitters osv. Det finnes også mange forskjellige "brand stores" i New York som Levis, UGG, Converse +++

For interiørinteresserte (og alle andre NY-fans) vil jeg anbefale å laste ned en iPhone app fra The New York Times som heter "the scoop". Den lister opp blant annet deres favoritter innen "home furnishings". Vi hadde dessverre ikke tid til å lete etter særskilte interiørbutikker, men jeg vier gjerne en dag til dette formålet neste gang. Blant annet butikken HAUS interiors fra denne listen virker interessant.



1 kommentar:

Elin sa...

Tusen takk for shopping-tips:-) Reiser til NY 9.september sammen med 3 veninner:-) Det gledes kan man si!