19.07.2011

Dag 2: søndag i NY

Lille meg i  denne store byen er en herlig følelse.

Dag 2 ble brukt på en av de mange turistbussene som florerer på Manhattan. Et must om man besøker NY for første gang. Fikk dette tipset før vi dro, og har fått sett SÅ mye på kort tid med disse rundturene: uptown, downtown, brooklyn og skyline by night. Dessuten kan man bruke bussene til transport ellers også, og bare hoppe av og på der det passer for shopping, lunsj eller severdigheter. Vi måtte også opp i Emipre State Building bare for å "ha gjort det". Dyrt, kø, samt masse folk og høye gjerder på toppen, men super utsikt over byen! ESB-kaoset slipper vi neste gang vi er her (ja, vi skal tilbake). Denne turen blir naturlig nok litt sånn få-med-seg-mest-mulig-på-kort-tid, men vi får i alle fall en smakebit av hva New York City har å by på.

Etter en turen upown med guidebussene (Harlem, Central Park mm.)  og opp i ESB, gikk vi til Maddison Square Park (gamle maddison sq. garden) for lunsj: Burger på Shake Shack. Et godt tips! (Shack'n er veldig populær så køene er lange til tider).

Etter lunsj var vi innom verdens største kjøpesenter, Macy's, som jeg mislikte sterkt nettopp fordi det var så stort, men har no' vært der, hehe. Var også innom Victorias Secret. Der fant jeg masse fint. Anbefales!

Middagen tok vi i Meatpacking District, nærmere bestemt på en fransk resturant med masse liv; Pastis. Har lest om den på mange blogger og måtte bare prøve (også har Carrie & co vært der, tihi). Man må forresten reservere bord på forhånd! Koselig distrikt, rustikk resturant og nydelig service. Ikke lenge etter glasset er halvfullt kommer de og fyller på Pelligrino fra glassflaske. Rødvin, steak og verdens beste bearnaise med store estragonflak er heller ikke å forakte! Også New york cheesecake på deling etterpå. Koser oss! Tok yellow cab dit (er ikke helt varm i trøya på drosje-hyringa, men det stoppet da en til slutt) og subway opp igjen til Times Sqare. Derfra tok vi en bussrunde igjen: night tour. Manhattan er sååå fin i mørket sett fra Brooklyn. A long night in New York City!

Bilderas:

I ♥ NY

(17.07.11)

Anonym sa...

Sjekket du ut kjelleretasjen på Macy`s? Kjøkkenavdelingen. Kjøpte Kitchn aid brødrister & tekoker til en slikk og ingenting der:)Om dere har flere dager anbefales middag på TAO & The river cafe langs vannkanten på brooklynsiden. God ferie, og NYT NY <3

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Så herlig!!:-) Vi reiser til NyC og tar alle tips med i notatboken!;-)

Kos dere videre - gleder meg på mer!

Klem

Cupcakes og champagne sa...

Haha man vil ikke se prisene på KitchenAid i USA, de får en til å begynne å lure på hva vi betaler for her oppe i nord!
Pastis har jeg hørt om i bloggverden ja :) Den hamburgersjappa stod på vårt program også, men vi var alltid mette når vi var i nærheten!

Avdelingen sa...

Digget burgerne hos Shake Shack og håper dere også fikk sett den kule statuen av et menneksehode som stod i parken.