21.07.2011

Dag 4: tirsdag i NY

Carries stoop, Perry st 66
Carries trapp nr. 2 fra venstre (i min verden)
Koselig strøk!


LOVE Urban Outfitters.





Startet denne dagen med en tidlig joggetur i Central park (type mislykket da det hele tiden dukket opp noe vi måtte stoppe å ta bilde av). For en rar opplevelse: En park på størrelse med Monaco med ender, skilpadder, ekorn og fugler omringet av skyskrapere! En aldeles fantastisk start på nok en solfylt dag i NYC. Menget oss med folk som gikk tur med hunden (eller helst ti hunder på en gang), en saksofonspiller, en yogadame under et tre, en velstående fruemed sin personlige trener på morgentur og uteliggere som hadde hatt sleepover. Anbefaler en tur i parken – en annen (grønnere) verden enn resten av Manhattanøya.


Etter en god start på dagen i parken, ble det tur til West Village. Tørr nesten ikke si hva vi gjorde i the Village fordi det er SÅ klisjé: Jeg dro med meg mannen til Magnolia Bakery (hvor cupcakehysteriet startet etter en SATC- episode) og innom Carrie Bradshaws trapp (!). Vi vandret altså fra Magnolia til Perry street med en rosa vanilla cupcake på et pappfat – alt for at jeg skulle bli fotografert foran ”Carrie’s” trapp. Selvsagt bor det vanlige folk i denne oppgangen, alt er jo bare en fantasi. Derfor er det ikke lov å sitte på trappen og ta bilder (hang en stor plakat der, tihi). Det har tydeligvis vært flere som meg der før! Mannen rister fortsatt på hodet over mine imaginære severdigheter. Det verste er at jeg skjønner han godt, hehe. Men vi jo sett enda en del av byen som var veldig annerledes enn midtown: Jeg opplevde West Village, som navet tilsier; veldig småbyaktig med mange søte boliger. Verdt et besøk også uten cupcake og filmset!


Shopping i SoHo (south of Houston street) er et must must must. Topshop, Urban Outfitters, Levi’s, Bloomingdales, Uggs store, Converse store, Victorias Secret...ALT for en hver smak og masse man ikke har i Norge. Heavenly!

Pinkberry frozen youghurt må prøves. Det ble vår lunsj. (Sunn?) youghurtis med alle slags toppinger. Tips: Spør etter samples for å bestemme variant. Vi likte salty caramel & watermelon.

Vi toppet fantastiske SoHO med middag på Delicatessen. Urbant og livlig sted som MÅ prøves! Fantastiske fries med urter og parmesan + lekkert(!) interiør. Fikk bord på uteserveringen – perfekt om man vil sitte å titte på menneskene en kveld i New York. Vi opplevde alt fra privatsjåfører som ventet tålmodig utenfor, en mann med en tjukk katt på hodet (!) som hilste meg med ”hey sweetie”, kjoledamer uten undertøy (ja, vi kunne se det) til joggere i fullt firsprang forbi resturanten. Perfekt for meg med store øyne altså.
  


             I ♥ NY                         (19.07.11)

2 kommentarer:

Høytrykk sa...

Det er så morsomt å lese disse innleggene dine, for det gir meg masse inspirasjon til hva jeg vil finne på den gangen vi drar til NY. For dit SKAL jeg en gang!

SARA sa...

Så gøy! Det er som å lese et eventyr. Ah, gleder meg til fortsettelsen :-)